Son güncelleme: 6 Eki 2022 • 8 dakika okuma
Bir değil iki elektrikli aracınız var ise siz gerçek bir öncüsünüz demektir
Tek aracınız var ve belki misafirleriniz EV'leri ile ziyaretinize geldiler,şimdi iki aracı da şarj etmeniz gerekiyor. Peki bunun için hangi yolu izleyelim?
Aslında sadece iki seçenek var;
Ancak planlanmayan şeyler gündeme gelebilir. Burada sizin için en iyi seçeneğin hangisi olduğuna beraber bakalım
Bir değil iki elektrikli aracınız var ise siz gerçek bir öncüsünüz demektir
Tek aracınız var ve belki misafirleriniz EV'leri ile ziyaretinize geldiler,şimdi iki aracı da şarj etmeniz gerekiyor. Peki bunun için hangi yolu izleyelim?
Aslında sadece iki seçenek var;
Ancak planlanmayan şeyler gündeme gelebilir. Burada sizin için en iyi seçeneğin hangisi olduğuna beraber bakalım
İlk arabanız için zaten evde kurulu bir şarj istasyonunuz var ise; bunu İkinci bir arabayı şarj etmede tabi ki kullana bilirisiniz. Sonuçta paylaşmak güzeldir.
İlk elektrikli aracı prize takın, şarj olmasını bekleyin,bittiğinde ardından kabloları değiştirip bir sonraki elektrikli aracı şarja takın. Lütfen şarj kablosunu değiştirmek için kendinize bir hatırlatıcı ayarlamayı unutmayın!
Tabii ki gecenin ortasında pijamalarınızla dolaşmak hoş olmayabilir, özellikle şarj noktasına ulaşmak için arabalarınızı hareket ettirmeniz gereken bir durum varsa… Ancak bu seçenek her zaman mevcuttur ve size ikinci bir şarj cihazından tasarruf sağlar.
Bir elektrikli aracınız varsa ve yalnızca ara sıra EV sahibi misafiriniz varsa bu muhtemelen en iyi seçenektir.
Ek bir güvenlik önlemi olarak, elektrikçi sigorta panelindeki her şarj cihazı için ayrı bir sigorta (Tip A RCD (Kaçak akım rölesi, canlıları elektrik enerjisinin kötü etkilerinden korumaya yarayan bir elektrik malzemesi) takacaktır. 11kW'lık bir şarj cihazı için bu, 16A'lık bir sigorta olabilir).
NOT: Başka bir şarj cihazı eklediğinizde elektrikçinin ana sigortadaki kalan kapasiteyi kontrol etmesi gerekir. Aynı anda çalışan tüm cihazlar ideal olarak ana sigortanın kapasitesini aşmamalıdır.
Hayır. Ana sigortanızın kapasitesini artırmalısınız. Bu elektrikçinin sigortayı ve muhtemelen yük ve sayaç bağlantılarını da değiştirmesi gerekeceği anlamına gelir. Ancak, buda oldukça pahalı olabilir. Bu nedenle akıllı yük dağılımı gibi bir konfor fonksiyonunun kullanılması mantıklıdır.
Yük yönetimi, esasen, ana sigortayı yormadan wallbox'a ne kadar akım çekebileceğini söylemek anlamına gelir. Sorun sigortanız olmasa bile, gerektiğinde wallbox'ın güç tüketimini kontrol etmek için yük yönetimini kullanabilirsiniz.
Şarj istasyonlarındaki yük yönetimine genellikle yük dengeleme denir. Bu birden fazla şarj cihazının mevcut gücü paylaştığı etkili bir yoldur.
Sonradan daha fazla şarj istasyonu eklemeye karar verirseniz, bu dikkat etmeniz gereken önemli bir faktördür.
Go-e Charger Home ve Home+ , Go-e Charger Gemini ve Gemini flex gibi yük dağıtım işlevine sahip akıllı şarj istasyonları birbirleriyle iletişim kurmak üzere tasarlanmıştır.
Bir otopark sahibi iseniz, ev aletleri için endişelenmenize gerek olmayabilir, ancak arabalarını şarj etmesi gereken birkaç müşteri için endişelenmeniz gerekir. Yerleşik büyük bir sigorta olabilir, ancak elektrik şirketi bir kullanım limiti belirlemiştir.
Yük paylaşımı sadece sigortanın patlamamasını sağlamakla kalmaz, aynı zamanda kullanıcıların elektrik sağlayıcısı tarafından belirlenen limiti aşmamasını da sağlar. Yani aylık elektrik faturanızda kötü sürprizler yaşamazsınız
Benzer şekilde, elektriğin özellikle pahalı olduğu zamanlarda kullanıcıları sınırlamak için yük paylaşımı kullanılabilir.
Şarj istasyonlarının konumuna bağlı olarak, elektrikçinin bunları bağlamak için farklı seçenekleri vardır.
Tüm şarj istasyonları tek bir duvardaysa, bir devre kesiciyi paylaşmaları için onları zincirleme yapmak mantıklı olabilir. Yani, kablo bir şarj cihazına girer ve çıkar, diğerine girer ve çıkar, vb.
Bunun için özel bir duvar kutusuna ihtiyacınız yok. Elektrikçi bunu basit bir bağlantı kutusu ile yapabilir.
Şarj istasyonunu zincirlemek her zaman en iyi çözüm olmayabilir. Bir şarj cihazı arızalanırsa veya sigorta atarsa, devredeki tüm şarj cihazları çalışmaz.
Ek olarak, geniş aralıklı şarj istasyonlarını (örneğin bir yeraltı otoparkındaki sütunlar üzerinde) tek bir kabloyla bağlamak zahmetli olabilir.
Alternatif, şarj cihazları veya şarj cihazları grupları için ayrı devreler oluşturmaktır. Bu duruma bağlıdır ve bir elektrikçi bu konuda sizin altyapınıza istinaden tavsiyede bulunmalıdır.
Evet. Her ikisi de bir tür yük paylaşımını desteklediği sürece, sorun değil.
Go-e Charger Homefix (sabit şarj cihazı) ve Home+ (mobil şarj cihazı), Go-e Charger Gemini (sabit şarj cihazı) ve Gemini flex (mobil şarj cihazı) birbirleriyle iletişim kurabilir, böylece sigortaya aşırı yükleme konusunda endişelenmenize gerek kalmaz.
Aynı anda iki elektrikli arabayı şarj etmek istiyorsanız;
Önceliklerinizde kolaylık ve konfor yüksekse, ikinci bir şarj cihazına yatırım yapmak iyi bir seçenektir.
Sonuçta, arabaların arasında dolaşmakla veya kablolarla uğraşmak istemeyebilir siniz.
Bu, ikincil şarj cihazının boyutuna karar vermenize yardımcı olacaktır. örneğin 22 kW veya 11 kW. İki aracıda aynı anda şarj etmenin büyük olasılıkla mevcut gücü böleceğini unutmayın bu nedenle boyut buna göre seçilmelidir.
Yeni şarj cihazınızın Go-e Charger Home ve Home + , Go-e Charger Gemini ve Gemini flex gibi ayrıca yük dengeleme özelliğine sahip olduğundan ve mevcut şarj cihazıyla iletişim kurabilme yeteneğinden emin olun. Go-e Charger Home ve Home + , Go-e Charger Gemini ve Gemini flex birbirleriyle iletişim kurabilir.
Elektrikçi,uygun devre kesicilerin takıldığından emin olmalıdır. go-e Charger Home + go-e Charger Gemini flex taşınabilir bir şarj cihazıdır - burada elektrikçiye gerek yoktur, şarj istasyonunu kendiniz kurabilirsiniz.
O zaman şimdi iki arabayı şarja bağlayabilir ve rahatlayabilirsiniz. Gerisini yük dağılımı halleder!
© Eraltek Bilişim Teknolojileri Ltd. Şti. 2022 . Tüm Hakları Saklıdır. Designed by MAT Bilişim