Blog

Anasayfa / Blog
Kışın Elektrikli Otomobiller: Soğuk Havalarda Erişiminizi Artırmak için 7 İpucu

Kışın Elektrikli Otomobiller: Soğuk Havalarda Erişiminizi Artırmak için 7 İpucu

Elektrikli araçların kış aylarında daha kısa menzile sahip olmasının nedenlerinden biri, geleneksel içten yanmalı motorların aksine, elektrik motorlarının ısıtma için kullanılabilecek atık ısı üretmemesidir. Ayrıca, çekiş bataryasını ısıtma ihtiyacı da ekstra enerji tüketir.

Farklı otomobil modelleri soğuk havaya farklı tepki verir. Örneğin, 2022 ADAC testinde, test katılımcıları arasında en küçük bataryaya (37 kWh) sahip Fiat 500e, -7°C'de 14°C'ye kıyasla menzilinde %25'lik bir azalma yaşadığı için testin galibi olurken, VW ID.3 aynı testte menzilinin %50'sini kaybetmiştir. Aynı yılın ilerleyen dönemlerinde VW, müşterilerine optimize edilmiş termal yönetim yoluyla enerji tüketimini azaltmayı vaat eden yazılım güncellemesini sunmaya başladı.

Kesin olan bir şey var: Kışın dışarıda soğuk hava olduğunda, elektrikli otomobillerin menzili azalıyor. Soğuk aylarda konforlu ve stressiz bir sürüş sağlamak için, hem kısa hem de uzun yolculuklarda enerji tasarrufu stratejisine sahip olmak önemlidir.

go-e ekibimiz, kış yolculuklarınızın tadını sonuna kadar çıkarmanıza ve çevre dostu bir şekilde araç kullanmanıza yardımcı olacak yedi ipucu hazırladı.

İpucu #1: Sıcak Kabin Yerine Sıcak Koltuk

Elektrikli aracınızın aküsünün kışın çabuk bitmesinin en önemli nedenlerinden biri ısınmadır. Ceketiniz sizi ısıtırken beş ya da on dakika sürüş yapmak sorun değildir. Ancak yarım saat veya daha uzun süre yolda kalacaksanız, muhtemelen ceketinizi çıkarmak isteyeceksiniz. Yani ısıtmasız sürüş bir seçenek değildir. Peki ya kabin ısıtmasından koltuk ve direksiyon simidi ısıtmasına geçerseniz? Bu şekilde gücü çok daha verimli kullanırsınız.

İpucu #2: Kabini Önceden Isıtın

Bu ipucu, evinde duvar kutusu olanlar içindir. Yola çıkmadan önce sabah espresso veya çayınızdan bir fincan alarak arabaya gitmeyi ve ısıtmayı açmayı alışkanlık haline getirin. Araç bir Wallbox'a bağlı ve aktif olarak şarj ediliyor olmalıdır. Bu süre zarfında akünüzü boşaltmak yerine elektrik şebekesinden enerji çekersiniz. Yolculuğunuza hoş ve sıcak bir arabada başlamak sadece güzel olmakla kalmaz, aynı zamanda değerli akü gücünüzü de korur. Halka açık şarj noktalarında şarj için durduğunuzda da aynısını yapın.

Birçok elektrikli araç, bir mobil uygulama aracılığıyla ön ısıtma ve hatta ön ısıtma planlaması seçeneği de sunar. Bu şekilde, sabah rutininizi bölmenize bile gerek kalmaz. Örneğin, aracınız gece boyunca go-e Charger ile planlı olarak şarj edilmişse ve hala akıllı duvar kutusuna bağlıysa, evden çıkmadan birkaç dakika önce go-e Charger uygulamasında şarj işlemini etkinleştirin ve ardından ön ısıtmayı etkinleştirmek için araç uygulamanızı kullanın veya bunu planlandığı gibi otomatik olarak yapmasına izin verin.

Isıtma, araca bağlı olarak farklı miktarlarda akım gerektirir, ancak normalde 6 A'den azdır. Düzenli şarj için go-e Şarj Cihazının etkinleştirilmesi gerekir; bu da programlayıcı, ECO modu, Sonraki Yolculuk modu veya RFID erişim kısıtlamasının kapatılması gerektiği anlamına gelir. Aracın şarj işlemini başlatması gerektiğinden, araç gerekli enerjiyi şarj cihazından bağımsız olarak çeker.

İpucu #3: Verimlilik için Hız Sabitleyici

Soğuk havalarda aracınızın performansını optimize etmek için bir başka strateji de sabit hızı korumaktır. Bu, aküyü hızla tüketebileceğinden ani hızlanma ve agresif frenlemeden kaçınmanız gerektiği anlamına gelir. İçten yanmalı motorlu araçlarda da benzer bir durum söz konusudur - ne kadar az hızlanırsanız o kadar fazla yakıt tasarrufu sağlarsınız.

Kış aylarında, hız sabitleyici sadece uzun otoyol yolculukları için bir kolaylık değil, aynı zamanda menzilinizi uzatmanın da iyi bir yoludur. Hız sabitleyici ile sabit bir hız ayarlayabilirsiniz, böylece elektrikli aracınızın yol bilgisayarı güç çıkışını daha verimli bir şekilde kontrol edebilir.

Ayrıca, normal hızınızı azaltmayı da düşünün. Hız ne kadar yüksek olursa, akünün boşalması da o kadar hızlı olur. Saatte 120 km'den 110 km'ye düşmek zaten bir fark yaratacaktır.

İpucu #4: Rotaları Önceden Planlayın

Kış mevsimi yeni yerler keşfetmek için mükemmel bir zamandır; ister dağlara çıkmak, ister sadece adını duyduğunuz o güzel yerleri nihayet ziyaret etmek ya da büyülü Noel pazarları için başka şehirlere seyahat etmek olsun. Bu maceralar, bilmediğiniz rotalarda seyahat edeceğiniz anlamına gelir. Yolculuğunuzun tadını çıkarmak için bir plan yapmanızı öneririz, böylece kaybolmaz ve doğru yönleri aramak için etrafta dolaşarak pil gücünü boşa harcamazsınız.

Seyahat ederken ekstra şarja ihtiyacınız varsa, seyahat programınıza bir veya iki şarj istasyonu eklemeyi düşünün. Birçok elektrikli otomobil, navigasyon sistemi üzerinden şarj istasyonu arama imkanı sunar. Bu şarj istasyonlarını bulmanıza yardımcı olmak için tasarlanmış mobil uygulamalar da vardır.

İpucu #5: Daha Yüksek Seviyede Şarj Edin

Yaz aylarında elektrikli aracınızın aküsünü tam olarak şarj etmeye pek dikkat etmeyebilirsiniz. Ancak kış geldiğinde, özellikle de elektrikli bir araçla ilk kışınızı geçiriyorsanız ve düşük sıcaklıklara nasıl tepki vereceğini bilmiyorsanız, aracınızı daha yüksek bir seviyede şarj etme fırsatını değerlendirmeniz çok önemlidir.

Örneğin, süpermarkete birkaç kilometreden fazla gidip gelmeyi planlıyorsanız, %100'e kadar şarj etmek iyi bir fikirdir. Ancak, önünüzde sadece 1-3 km'lik kısa yolculuklar varsa, %90'dan fazla şarj etmeyin, çünkü araç %100 şarj edilmiş bir akü ile günlerce boşta bırakılmamalıdır.

Mesele şu ki, kışın akü çok daha hızlı şarj kaybeder çünkü elektrikli aracınızı çalıştırmak ve ısıtmak için daha fazla çalışması gerekir. 8°C'lik bir günde trafikte sıkışıp kaldığınızı ve ısıtmanın 30 dakika veya daha uzun süre açık kaldığını düşünün. Bu size oldukça fazla akü gücüne mal olacaktır. Bu yüzden bir gece önce tamamen şarj ettiğiniz için kendinize kesinlikle teşekkür edeceksiniz.

go-e Charger Gemini veya Gemini flex gibi akıllı bir duvar kutusuyla, uygulamada gece şarjını rahatça planlayabilir ve hatta bir enerji limiti belirleyebilirsiniz. Bu limite ulaşıldıktan sonra şarj cihazı şarjı durdurur. Birçok araç ayrıca ekran veya uygulama üzerinden yalnızca %90 veya %100'e kadar şarj olacak şekilde yapılandırılabilir. Ancak her elektrikli otomobil bu seçeneği sunmuyor. Ve örneğin, %95 genellikle mümkün değildir.

Dahası, esnek elektrik tarifelerinden yararlanabilirsiniz. Bu tarifeler, bölgenizdeki veya ülkenizdeki genel elektrik talebinin en düşük olduğu zamanlarda aracınızın şarj olmasını sağlar. go-e Charger gibi entegre elektrik sağlayıcıları ile donatılmış bir wallbox, elektrik fiyatlarını gerçek zamanlı olarak sürekli izler ve en uygun maliyetli dönemlerde şarj işlemini başlatır. Bu, bu akıllı wallbox ile tasarruf etmenin yollarından sadece biridir.

© Eraltek Bilişim Teknolojileri Ltd. Şti. 2022 . Tüm Hakları Saklıdır. Designed by MAT Bilişim

Cevizlidere Mah.1255 Cad No:5/A 06520 Çankaya Ankara Türkiye
(312) 353-1111
satis@eraltek.com.tr